Almanya Road Trip Gün 4&5: Berlin+Hannover

Cuma, Mayıs 27, 2016

Tırtılcık hızıyla ilerleyen yazı dizimizin, dördüncü ve beşinci günü ile karşınızdayız! Geç olsun güç olmasın diyor, yazmaya ve paylaşmaya (ve umarım ilham dağıtmaya) devam ediyoruz!

Berlin kahveseverler için oldukça cömert bir şehir. Küçük hazinelerle dolu onlarca sokak var... Tıpkı Lekkamokka gibi. Sabaha bu mini dükkanda kahve + vegan kurabiye ile başlayınca, günün güzel geçmesi için sağlam bir yatırım yapmış oluyorsunuz. Lekkamokka'yı geçen yaz keşfetmiştim. Rosenthaler Str. üzerinde çok göze çarpmayan, minicik bir dükkan ama kahvesi çok lezzetli. Cappucino siparişi verirken setin üzerindeki kurabiye kavanozunu da es geçemedim. Yoğun, çikolatalı, vegan... Nomnomnom! Kurabiye o kadar güzeldi ki, tarifini merak ettim.

Oradan çıkınca biraz alışveriş yaptık Urban Outfitters ve American Apparel'de. Maya'ya sweatshirt (AA bu konuda çok başarılı), kendime de birkaç ıvır zıvır aldım. Lakin aldıklarımdan ziyade aklımda şu kupalar kaldı! What would Beyoncé do? Taşıyamam kırarım diye korktum ama keşke alsaydım, şu an biraz pişmanım! (Beyoncé olsa kesin almıştı bardağı, kıracak diye korkar mı hiç!)

Ardından Spreegold'da asıl kahvaltıya oturduk, zira ikinci kahvaltıyı yapmayacaksak ilk kahvaltı yalnız kalmaz mıydı? Ben dümdüz, sapsade, haphavasız bir kruvasan ile geçiştirdim bu fırsatı ama Can mega omleti sadece bakarak bile insanı (ya da en azından gözünü) doyuracak seviyedeydi.

Oradan Alexanderplatz'a doğru yürüyüp Alexa'ya sığındık. Çünkü aniden ciddi bir yağmur bastırdı ve  o gün buluşacağımız arkadaşımız da biraz gecikeceğini söyleyince, onu beklemek için kuru bir yere ihtiyacımız vardı. Kahve, wifi ve bol bol kitap incelediğim güzel dakikaların ardından (Alexa'da 4 katlı şahane bir kitapçı var) Alexanderplatz'da arkadaşımızla buluşup Hackescher Markt'a yürüdük. Burası cafe'lerle dolu, haftanın belli günlerinde pazar kurulan, minik bir meydancık. Şansımıza güneş de çıkınca, dışarıda oturup birer bira eşliğinde düğünü kaynattık.

Bugünü erken bitirip otele döndük, zira eşya toplamaya çalışmak kolay bir iş değildi... Bavulları yeniden yerleştirip ertesi günün yol programını yaptıktan sonra otele çok yakın olan La Pausa'ya pizza yemek üzere yola çıktık. Çok lezzetli ve incecik pizzaları var La Pausa'nın, self servis, gidip istediğiniz pizzayı seçiyorsunuz kesip ısıtıp karton tabaklarda veriyorlar. Hatta Berlin ahalisi arasında baya da ünlü burası, geçerken uğrayıp evde yemek için pizzasını alıp yola koyulanlar, maç izlemeye gelenler, ayak üstü birer bira eşliğinde sohbet edenler... Bizim gittiğimiz gece Borussia Dortmund - Liverpool maçı vardı, ortam çok heyecanlı ve eğlenceliydi. Biz maçın sonuna kadar kalamadık, yemeğimizi yiyip otele geri döndük, zira yarın uzunca bir yol bizi bekliyordu... Ama bir dahaki sefere bir maç gününü buraya denk getirmeyi aklımızın bir köşesine not düştük.

Sabah uyanıp havaalanına, araç kiralamak için Sixt ofisine doğru yola koyulduk. Avrupa'da araç kiralamak için birçok şirket var, bizim tercihimiz önceki deneyimlere dayanarak Sixt'ten yana oldu. Yalnız bir uyarı, eğer böyle bir tatil planlıyorsanız, aracınızı önceden, daha evinizdeyken internet üzerinden rezervasyonla kiralayın ki, sonra araç kalmaması durumuyla karşılaşıp zor durumda kalmayın. Biz genel olarak Sixt'in servisinden çok memnun kaldık.

Günümüzün devamı yolda geçti, öğleden sonra civarında da Hannover'e varıp ertesi gün için dinlenme moduna geçtik. Serinin bir sonraki yazısında, masallardan fırlamış gibi güzel, yemyeşil bir yerde buluşacağız, hatta kalın :)

Sevgiler

You Might Also Like

7 yorum

1. Bu roadtripi takip etmek çok keyifli; fotoğraflar öyle iç açıcı ki! Bayılıyorum kullandığın renklere :)
    Hannover'ı da merakla bekleriim! 😊

2. Hakikaten, ne keyifli! Yaz yaz, biz de okuyalım sürekli! Beraber gitmeliyiz....

3. Oh mis gibi yazıydı, sular seller gibi aktı okudum. Berlin vegan seçenekleri ile her daim kendine hayran bırakıyor. En ufak cafesinde bile vegan bir sürü alternatif bulmak mümkün.. Rosenthaler'da harika gerçekten. Meriç bekliyoruz, hattayız, telefonun ucunda çaresiz bekliyoruz hatta... Yeni yazıyı hemen gönder olur mu?
    Öpüyorum çok <3

1. Kesinlikle katılıyorum! Seçenek bolluğu açısından muhteşem bir sahnesi var Berlin'in <3

4. Aslında vegan bir cookie tarifi paylaşsan böyle fotoğraflı falan biz de nasiplensek ^.^
    Bu road trip hikayesini de her seferinde daha çok sevdim. Hemen bitmez umarım :))))

1. Ben bu hızla yazmaya devam edersem hemen bitmeyeceği kesin :) Vegan cookie konusunda çalışmalarım var, paylaşacağım yakında :)

Yorumlarınız değerli, haydi sohbete katılın!

We Have A Rule

Yasal Uyarı

Bu sitedeki tüm metin ve görseller, telif hakkı yasası ile korunmaktadır. İzinsiz ve kaynak göstermeden kullanımı, yasanın ihlali sebebi ile kullanan kişi hakkında yasal işlem başlatma sebebi sayılır.